Thursday, August 30, 2012

Aidifitrial :)

Asalamualaikum semua dan yang penting Hai Aida Nabilah yang penunggu setia entry ni xD Okay, hari raya dah berapa hari dah berlalu kan tapi kita still dalam bulan Syawal. Open hauss pun banyak ni uools :3 Hahaha. Aku senaya dah lama buat entry ni tapi aku just save entry ni sebagai draf snd now aku dah pun publish :>


Gambar atas ni takceria lah. Mungkin ramai sangat depan kami tengok kami bergambar time tu kot :3 Pagi raya tudung bermasalah -.- Ajak ayah tangkap lagi sekali adik aku dah pergi beraya pulak -.- Harapan tinggal harapan >:)Nak cerita mengenai raya tahun ni yang kurang menyeronokkan. Aku gembira sambut dengan keluargta terchinta. Gembira sungguh. Tapi mungkin disebabkan trial yang semakin dekat buat aku malas nak raya. Bayangkan malam raya pertama pun kena buka buku. Aku balik kampung bawa buku math je, sebab aku yakin lagi pasti yang kalau dekat kampung, ramai ada. Mesti riuh rendah punya. Lagi lagi tahun ni semua turn balik Perak :) Jadi takkan ada maknanya nak baca baca ni. Buat pekasam jelah kalau aku bawa buku yang kena baca like sejarah ekonomi perdagangan bagai tu. Hahaha.

Lihatlah, mukadimah pertama pun dah cerita pasal pelajaran. Teserlah bebenor semangat yang tak berapa nak berkobar. Erk apakah itu? Okay, lawak hambar namanya :3
Tahun ni macam tahun tahun sebelum ni juga, kami sekeluarga raya di Perak. Kampung ayah :) Ibu dengan ayah dulu berjiran. Jadi faham fahamlah :> Kitorang gerak dari kl lepas mohor raja raja tu dah umum yang esok raya. Akceli, lepas dia umum baru kitorang terkial kial kemas bag. Hewhew :3 Apaper pun yeayy esok rayaa :D Then malam tu around pukul dobelas baru gerak.

 Anak cucu Omar Ali :D

Okay kita cerita pasa pagi raya. Lets we start!
Pagi raya tu awal awal ayah nak pergi kubur arwah atuk dengan opah. Just aku dengan abang je yang ikut. Then balik tu aku baru terkial kial nak iron baju. Hehe :3 Lepastu mandi. Sepupu sepupu aku lain yang dah siap tu kemain bising suruh aku cepat nak gerak pi sembahyang raya. Hahaha. Bukankah sabar tu separuh daripada iman u_u

Kitorang pergi balik jalan kaki dari surau. Masa nak balik tu berhenti kejap untuk sesi snap snap and snap. Semua sepupu aku jenis gila bergambar nak buat cemmana~ Then sampai rumah ambil makan itu ini itu ini. Padahal sebelum pergi surau lagi dah makan macam macam :3 Yang seronoknya ratah rendanglah! Tapi lemang ke ketupat ke memang aku taksentuh. Taksukaaaaa. Jangan tanya kenapa, memang dari dulu aku taksuka. Noktah! Bermaafan. Okay aku akui, moment ni paling bererti dan menyentuh hati. Haha. Even rasa awkward nak minta maaf, kita kena juga! Woi taknak cerita ah sedihlah part ni n_n Then haritu mana ada raya sangat. Dua tiga rumah jee. Nothing interesting -_- then malam tu study math, senang cerita setiap malam aku dekat kampung tulah. Mana boleh belajar tanpa guru kan? Jadi Izzah lah jadi guru aku sepanjang malam :> Sayang awak ketart ketart Izzah x_x









Tutup mulut. Usah persoalkan mengenai ketinggian *menjeling* Aku pakai kasut tinggi satu inci then depa pun pakai kaut tinggi satu inci jugaa. Huhu baru nak bajet tinggi di pagi raya tup tup depa pun tinggi jugaaa x__x Hahaha

Raya kedua.
Harini memang lepas subuh terus berdengkur balik. Ish ish ish. Tapi rumah orang kan, jadi aku gagahkan lah jugak diri bangun even lambat sikit :3 Bangun bangun terus pergi dapur. Wah sibuknya mereka menyediakan breakfirst. Ibu nampak aku memang terus suruh lah. Rajin pulak aku haritu buat nasi goreng. Hahaha padahal ibu suruh :3 Raya jugaklah rumah saudara mara ayah. Dalam tiga empat rumah cenggitu. The sad thing is aku tak dapat sangat duit raya untuk tahun ni. Huhuhu. Takpe takpe Im still okay *tahan sendu*




 Haa cube exercise sikit dengan men-telengkan sedikit kepala anda :3






Raya ketiga.
Harini aku semangat. Mandi pun awal. Dah kena perintah dari  ketua keluarga mana taknya. Pagi pagi dah "Bangun bangun, orang nak pergi pangkor ni!!" Oh okay -__- Baju kurung aku bawa dua helai jee. Satu lagi jubah. Aku fikir banyak kali juga, nak pakai jubah ke baju biasa je harini. Buatnya tersadung dekat atas feri tu kang apa pun tak dapat. Lastly, pakailah jugak bila mengenangkan yang aku boleh. Malaysia boleh takkan aku tak boleh. Ye dok? Okay merepek -.-



 Raya keempat.
Time to say Hai to Kuala Lumpur. Lepas subuh terus semua siap siap nak balik. Kemain awal -_- Masa balik tu ada singgah breakfirst and cuba teka kami makan apa untuk breakfirst haritu? Hahaha mee kari pagi pagi buta? Nasib baik sodap :3 Hehehe


Oktata Asalamualaikum. Thanks read :) and doakan saya untuk trial SPM ni *telan air liur* Oktataaaa :>


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...