Monday, September 19, 2011

Dulu kkita selalu...



Dulu kita selalu lepak sama-sama tak kira lah depan rumah aku ke , depan rumah Fana ke depan rumah Syasya ke . Lorong orang nk jalan tu lah kita menyendel nk duduk kan . Macam-macam cerita seboleh-bolehnya kita nk share . 
Dulu kita selalu duduk kat taman sambil main buaian , main panjat-panjat gelongsor , main baling-baling belon yang kita isi dgn air bila kena baju habis basah , lagi main kejar-kejar and bila aku jadi aku memang lah kejar korang tapi selalu tak dapat . last-last aku give up . korang lari laju sangat . 
Dulu kita selalu gelak-gelak bila salah sorang buat lawak . tak kelaka pun kena gelak , jaga hati kan ? haha .
Dulu kita selalu pergi sembahyang terawih dekat surau , dua rakaat je . lepastu kita terus cepat-cepat cabut pergi main kat taman sampai orang habis sembahyang terawih .
Dulu masa nk dekat-dekat UPSR barulah kita terhegeh-hegeh bentang tikar depan rumah aku utk studygroup. ramai-ramai . sembang jee lebih sebenarnya . Lepastu suruh aku bancuh air . Aku pun lupa entah air apa aku kasi dekat korang . haha .

Dulu kalau kita free , kita selalu pergi Carefour , kita tawaf satu carefour tu . Kalau ada promosi makanan free , kita paling laju . lagi-lagi air yakult kan . Kadang-2 kita jalan byk kali kat situ sebab nk minum free . mesti amoi tu berbuluu je kan . haha :P
Dulu aku selalu datang PPR bila aku dah pindah cheras ni haa . tu pun sebab ibu aku nk basuh baju sebab mesin basuh tinggal situ . tapi dulu aku tk faham erti sahabat , aku buta . sanggup aku tinggal dekat cheras semata-mata nk tengok orang yg aku suka dekat sini . Bodoh kan , aku tak hargai masa -masa tu .
Dulu aku suruh abang aku hantar PPR semata-mata nk hantar kad raya yg kiut-miut tu .Tapi sayang sangat kaurang takde kat rumah jadi aku pas dekat adik beradik kau . Tapi tak tahulah sampai ke tangan kaurang ke tak . kuikui.
Banyak lagi sebenarnya kenangan dulu dengan kaurang yang bila aku ingat balik buat aku tersengih-sengih . hee :D
 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...