Monday, May 16, 2011

saja nak ceritaa ,

Aku memang tak faham orang yg bajet hot stuff , tiba tiba dia kata orang lain pulak yg hot stuff ,
dah dia jadi hot stuff cukuplah . tak payah lah nak babitkan orang lain . kau tak tengok pulak diri kau , sebelum kau kata orang lain . eh , tolonglah .. tolonglah mintak sedar diri sikit . ya , sikit pun jadi la . Kau dah tergedik gedik kau kata orang pun gedik . oh , maknanya kau nak kata kau baik la , sopan la , macam tuu ?

Si S tak kacau pun hidup korang , aku tengok dia biasa biasa je . dah tuu perangai dia nak buat macam mane ,segedik gedik dia . takde pun dia kutuk kau . aku nak cakap depan depan malas lah . sebab ape , sebab aku tak berani . ya , tak berani nak bersuara . aku dengar je ape korang cerita pasal dia . aku takut , aku takut org kutuk aku blkgblkg mcm kau kutuk dia .  aku mmg rasa org yang kutuk aku ramai . tapi , cuba kau sendiri dgr org kutuk kau . buat bende kecik je . bukan main lagi kau cerita kat membe kau ,  ape kau rasa ? mcm tuu lah jugak ape yg si S tu rasa . sakit tuu hanya Allah je yang tahu .

Setakat kau kutuk dia blkgblkg tak payah lah weyh , dosa kau tahu tak ? kau nak jeling jeling sampai juling , berfaedah ke ? senang cerita . kau manusia biasa , dia pun sama . setiap manusia melakukan kesilapan . kadang kadang kita tak sedar . mcm aku dan kau jugak lah , buat silap tapi tak sedar . anggappan kau , kau je elok .  orang lain , kesah ke pulak engkau kan ?

**jgn sesiapa pun terasa , aku tak tujukan kat sesiapa pun .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...