Friday, November 26, 2010

novel ini ...


Hi okayy , aku tak tahu lah ni novel yang keberapa yang aku dah baca , kebayakkan novel yang aku suka baca macam sedih sedih . dan yang pastinya aku akan menangis sebab aku sangat sangat menghayati setiap novel yang aku bace . Ni apanamanya pengakuan , taklah ia kenyataan . Jiwa mudah lemah mungkin .
novel kali ni bertajuk gemersik kalbu yang diilhamkan oleh anis ayuni ;)

susah kalau aku nak cerita semua yang tersurat dan tersirat di sebalik novel ni , dah macam nak buat rumusan pulak -,- so korang yang rajin membaca tu , try try la cari buku nih . kalau berminat lah . Aku takpaksa pun . Ingat kata aku ni "Benda paling bodoh dalam dunia ni bila kau tipu diri kau sendiri" Its up to you :) Okayy , aku akan bagitahu korang , watak utama je dan nama nama pelakon yang aku bayangkann ..

Raihana/ana : scha al yahya 
wan ariffin : aqasha 
sufian : iqram dinzli 

Eh , btol ke dinzli ? ke dinzri . malas pulak ak nak search kat google name dia nih . lantak lee....janji korang kenal . if tak kenal , nampak sangat lahh yang korang ni kuno . hehe . just joke :P
okeyy bagi watak watak sampingan pulak maybe tak penting kot . hehe . sebenarnye aku maals nak citer pasal watak watak sampingan nih . Buang karen jee . 

actly novel ni mengisahkan mengenai kisah kehidupan dan ska duka golongn guru . cita cita aku tuww . hehe . ia juge menyulamkn kisah sedih seorang anak yang bertahun tahun amat mendambakn kasih sayang daripada seorang ayah dan ibunya , sebab lama dah tak berjumpa . Mak ayah dekat kl anak dekat tinggalkan dekat kampung . siapa lagi . ofcourse lah watak utamanya ANA . Ana nih dari kecil lagi dah dijaga oleh neneknya dekat kampung . jadi , bile dia dah naik form 1 , mak ayah dia nak jaga dia tapi dia tak nak . lagi pun , mak dia memang kekok sikit dengan dia . Adik beradik dia yang lain tinggal dekat kl , dia seorang jee tercampak dekat kampung tu ha . tuu yang dia terasa sikit tuuu . tapi , ayah dia okayy je dengan dia . 

biasa lah , bile dah dewasa kita ni akan menemui pasangan yang dilabelkn sbg 'kekasih' . sama lah jugak dengan Ana nih . dia mula berminat atau tertarik menarik kau memang de bom dengan Wan Ariffin nih time mula mula dorang terjumpa . alahai kat kaunter pajabat je pun . Kaunter pejabat sekolah kita tu . hehe . dan disitu jugak lah Ana ni teringin nak tahu nama jejaka ni . 

Selama enam bulan dorang berkenalan antara satu sama lain , part nih ak dah mule gentel gentel bantal dahh . hehe . bukan ape , best bila dengr orang lelaki  mula mula nak ayat perempuan nih :D cara wan ariffin nih lain tauu . ak boleh kategorikan lelaki yang romantik lahh . tapi time nih , ana ingadkn dye bertepuk sebelah tangan jadi dia seboleh mungkin try jauhkn diri daripada wan ariffin nih . okeyy ,dalam disket yang smemangnye unttk edit edit majalah sekolah yang dibuat oleh wan ariffin , *kita sekarang guna pendrive je* Ana kene check sebab dia dalantik sebagai guru editor majalah . jadi masa nih lahh wan ariffin ambil kesempatan untukk menyatakn perkara yang dipendam selama dia mngenali ana nih :

Dimana hilangnya Raihanaku yang manja ,
nakal dan suka mngusik ?
Mengapa kini rajuknya berpanjangan ?
Kebisuannya adalah hari hari sepiku yang amat meresahkan . 

Dari situ , Ana suka sebenarya  jadi diorg pun bercinta . Ana pulak bagi jawapan yang menandakan dia setuju nak ehem ehem dengan memalingkan laptopnya kearah wan ariffin . aku sendiri ta tahu apa lah yg ditulis oleh ana . munkin ayatnya pnjng tp aku rase :

saya Raihana menerima Wan Ariffin sebagai teman hidup saya .

haha , suka hati aku je kannn . hahaha .
weyh , yg sedihnye kan Wan Ariffin tuh meninggal kott ! part nih aku mmg sedih lah , ialah aku memang target yang ana ngn wan nih boleh bersatu . tapi , dah jodoh diornag takde kan .  nak tahu punca kematian wan ariffin ? carilah buku nih yerkk .
boleh dikatakan hidup ana nih dibelengu wan ariffin . ape ape je mesti dia bandingkan dengan wan ariffin . wan ariffin , wan ariffin , wan ariffin .mungkin sebab dia sayang sangat dekat wan ariffin nih . eh , bkn mungkin , tapi mmg sayang gile !
wan ariffin selalu bagi dia kertas kecik then tulis macam macam aya yang ouhhmaii ! cair pmpuan shiott >.<

C . A . N . A . D .A ~Cute And Naughty Actions that Develop into Attraction 
H . O . L . L . A . N. D ~Hope Our Love Lasts And Never Dies
I . T . A . L . Y ~ I Trust And Love You 

romantik right  ! ni lagi satu ..


if u love someone , put their name in a circle instead of a heart , because hearts can break , but circles go on ;)

ana nak sambung belajar , dia dengan kawan dia ,  kak syikin tumpang rumah sedara kak syikin nih . disini bermulenye ana nih jumpa sufian ataupun nama pendek dia pian . mula mula ana tak suka dengan  perangai sufian nih , macam biasa mesti dibandingkan dengan wan ariffin . tapiii  sesuatu titik hitam yang buat aku punn geramm !  telah membuatkan mereka kahwin . dengan keadaan yang tergesa gesa pulak tuh . nak tahu bace lah sendiri .

Ana memang tak rela kahwin dengan pian nih . lepas tuu dia rase mcm dia dah khianati cinta dia terhadap wan ariffin . aduh , memang cinta mati habis nih , haha . tapi kan , bila aku fikir balik ada patutnya dia kahwin dengan pian . Kalauu tak... sampai bila dia nak jadi camtuh . membujang sampai ke tua ? Andarttuu ? Gila ke ? Okayy aku emosi pulak .
lama kelamaan baru ana sedar yang dia memang menyayangi pian nih . hambek kauu , 3 orang anak uooolss ! haha :D
itulah dia , cerita nih memang bagi aku sedih . tiga hari aku baca tiga hari tu jugak mesti ada part yang buad ak nangis , memang kejam . Kalau korang nak tahu , aku nih memang jenis sensitif sikit , tapi itu bukan lah menunjukkan aku ni lemah :P

okayy lah tata ! tengs read ... 
bukan main smangat lagi aku share dengan korang . maybe next time kalau aku rajin aku share lagi :) Asalamualaikum :)

 
 
    

   

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...